Czas trwania: 4 godzin

Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia kursu

terminy i zapisy TUTAJ 

Program kursu

1. Insulinoopornosć
• Czym jest insulinooporność i skąd się bierze.
• Jak rozpoznać problem i kogo dotyczy najczęściej.
• Dlaczego warto zmienić styl życia i jak zapobiegać konsekwencjom IO.

2. Ustalanie celu
• Odchudzanie w insulinooporności a odchudzanie osoby zdrowej – podobieństwa i różnice.
• Czy da się jasno określić cel i ile mogę chudnąć na diecie mając IO.
• Sylwetka a zdrowie – priorytety w odchudzaniu.
• Efekty diety u osób z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej.

3. Planowanie diety krok po kroku
• Dlaczego reaguję inaczej na popularne diety.
• Fakty i mity na temat diety w IO – czy należy wszystko zmienić.
• Bilans energetyczny w ciągu dnia – jak go oszacować.
• Indeks glikemiczny, ładunek glikemiczny, indeks insulinowy – co to jest i jak stosować je na co dzień.
• Rozkład posiłków w ciągu dnia – jak rozplanować swój dzień i ile posiłków spożywać.
• Kompozycja posiłków – na co zwrócić uwagę, jak łączyć produkty.
• Odstępstwa od diety – na ile mogę sobie pozwolić i jak sobie radzić z „zachciankami”.

4. Trening i suplementacja
• Jak trenować mając IO – popularne fakty i mity.
• Wpływ treningu na gospodarkę węglowodanową a badania naukowe.
• Najlepsza aktywność – co wybrać.
• NEAT – czyli jakie ma znaczenie wydatek energetyczny wysiłku w odchudzaniu.
• Suplementacja wspomagająca wrażliwość insulinową – dodatek czy konieczność – przegląd literatury naukowej.

Dodatkowo każdy z uczestników otrzyma materiały ze szkolenia wraz z przykładowym jadłospisem dla osób z insulinoopornością